Bouwen op Klantbehoeften
de rol van Systems Engineering en Omgevingsmanagement
Zie jij dat Omgevingsmanagement een belangrijk integraal onderdeel is om te komen tot een succesvol project? Ben jij op zoek naar een werkwijze, waardoor de input die stakeholders leveren ook echt geïntegreerd wordt in het project? Omgevingsmanagement waar niet alleen geluisterd wordt, maar ook echt expliciet iets met de opgehaalde informatie wordt gedaan? Dan is deze training iets voor jou!
In deze training laten we je zien dat een succesvol project realiseren voornamelijk draait om systeemdenken. We nemen je mee in hoe het klanteisenproces en Systems Engineering je een werkwijze bieden om gestructureerd toe te passen in je projecten. Daarnaast maak je actief kennis met verschillende tools die je kan inzetten binnen je projecten. Voor het volgen van deze training heb je een basiskennis nodig van systeemdenken en het klanteisenproces.
Wat leer ik?
- Waarom systeemdenken en omgevingsmanagement zo belangrijk is in het succesvol realiseren van projecten
- Hoe kom je tot een OM strategie
- Hoe het totale klanteisenproces eruit ziet en welke invloed dat heeft op het totale project
- Hoe je omgaat met tegenstrijdige eisen, wensen of belangen
- Je gaat actief aan de slag met de tool Mutual Gains
- Welke tools er zijn voor het voorbereiden, voeren en expliciet vastleggen van gesprekken
Deze training in het kort
- Voor wie: Omgevingsmanagers, omgevingsadviseurs, projectleiders en beleidsmakers die werken aan integrale projecten
- Beschikbaarheid: Informeer naar de volgende startdata
- Locatie: Utrecht of op jouw eigen locatie (inhouse)
- Prijs: Op aanvraag
- Wat behandelen we in het programma:
- Waarom systeemdenken en omgevingsmanagement zo belangrijk is in het succesvol realiseren van projecten
- Hoe kom je tot een OM strategie
- Hoe het totale klanteisenproces eruit ziet en welke invloed dat heeft op het totale project
- Hoe je omgaat met tegenstrijdige eisen, wensen of belangen
- Je gaat actief aan de slag met de tool Mutual Gains
- Welke tools er zijn voor het voorbereiden, voeren en expliciet vastleggen van gesprekken
Na afloop van de training ontvang je een certificaat.